A projekt:

Ügyfelünk egy bostoni startup. Termékük egy álláskereső platform-szolgáltatás, amely teljesen a feje tetejére állítja a megszokott folyamatot, a munkakeresést könnyűvé, kényelmessé és automatikussá teszi.

A szoftver a weben keres, több különböző ATS szolgáltatásról kérdez le adatokat Selenium automatizálással, ugyanúgy, ahogyan az emberi felhasználók teszik.

Ezt az adatot összevetjük az álláskereső felhasználó által megadott adatokkal, majd listázzuk, miután elláttuk egy illeszkedési pontértékkel, ami azt jelzi, mennyire áll közel a felhasználó preferenciáihoz az adott állás.

A felhasználó számára a jelentkezés az állásra csak egy gombnyomásba kerül. A JobStep rendszer automatikusan lefuttatja a folyamatot.

A JobStep egészen konkrétan 5 állásinterjút ígér 6 hét alatt. Az üzlet egy előfizetési díjon alapszik, ami egy hathetes ciklusra vonatkozik, de megújítható.

A probléma:

Ez egy különleges együttműködés a Lexunit és az ügyfél között, mert a startupnak nincs meg házon belül az a technikai hozzáértése, ami a korszerű, innovatív fejlesztéshez szükséges. A teljes technikai oldal ki van szervezve a Lexunithoz, különös tekintettel a termék legértékesebb oldalára, az automatizációra.

Ezen a ponton teljesen összekovácsolódtunk az ügyféllel, a legmagasabb szinten kollaborálunk, lekövetjük a startup életcliklusát, aktívan részt veszünk az ötletgenerálásban és termékfejlesztésben is. Ez egy folyamatos dialógus, amelyben visszajelzéseket adunk arról, hogy melyik fejlesztési irány és ötlet mennyire megvalósítható, illetve erőforrás-igényes, hogyan illeszkedik a meglévő rendszerhez.

A JobStep egy működő szolgáltatás, tehát minden frissítést zökkenőmentes operáció mellett kell élesíteni.

A JobStep teljesen manuális működéssel bizonyította be a szolgáltatás életképességét - ennek a működésnek lényegében teljesen automatizáltan kell működnie a teljes verzióban.

A JobStep folyamat az alábbi elemekből áll:

- álláslehetőségek gyűjtése

- szűrés

- felhasználók paramétereinek rögzítése

- kandidáns státuszok követése

Az egyeztetés a Lexunit és a JobStep vezetés között folyamatos. Együtt alakítjuk a szolgáltatás jövőjét.

A megoldás:

Az alábbi feladatok ellátását építettük meg ezidáig:

- automatizált Google és ATS keresések, az eredmények rögzítése a JobStep rendszerein

- a szoftvert képessé tettük arra, hogy az álláslehetőségeket listázó oldalakról leolvassa és elmentse a kérdéseket, a kötelezően kitöltendő szövegbeviteli mezőket és válaszlehetőségeket

- az álláskeresők a JobStep platformjáról tudják indítani a jelentkezést a számukra szimpatikus, listázott álláslehetőségre

- a felhasználók által megadott adatok általában elegendőek, de ha az eredeti jelentkezési felület specifikusabb információt kér, akkor a JobStep ezt leolvassa, és saját felületén belül felteszi a kérdést a felhasználónak, majd felviszi a választ az állásjelentkezési oldalon

Eredmények:

2021 során végeztük ezeket a feladatokat, az alábbi menetrend szerint:

2021 eleje: működőképessé vált a keresés egy ATS-en, elkészült a jelentkezési automatizáció prototípusa

2021 május: elkészült az ún. Onboarding Form, az alap információs felület, amit a felhasználóknak ki kell tölteniük.

Íme egy képernyőfotó a végső jóváhagyásról:

A JobStep eredetileg semmilyen frontenddel nem rendelkezett. Az adatokat e-mail útján kérték be a felhasználóktól, és táblázatokba rögzítették, manuálisan.

Ekkor a JobStep képessé vált CV-k generálására és az álláskeresők kategorizálására, a meglévő adatbázis alapján.

2021 szeptember: A műszerfal RPA elkészült, csak azok a feladatok maradtak manuálisak, amelyek különlegesen nehezek a gép számára, és kézenfekvőek a kollégák számára. Már 5 ATS-t kezel a rendszer.

2021 vége: Az Onboarding Form kiegészül a Basic Information szekcióval és az Additional Question szekcióval. Ez utóbbi extra infókövetelményeket húz be az állásoldalakról és kilistázza őket ide.

Ez azt jelenti, hogy a felhasználók a JobStep felületen belül maradhatnak. A lehető legkevesebb energiát kell fecsérelniük állásjelentkezésekre, mert a JobStep elvégzi a feladat nagy részét.

Az Onboarding Form utolsó eleme az Admin Panel, amely azokat a transzformációkat tartalmazza, amelyeket lehetetlen, vagy túlzottan kapacitásigényes lenne automatizálni, de emberi közreműködéssel gyorsan és könnyen végrehajthatók.

Egy példa erre egy olyan paraméter értelmezése, mint például: “Los Angeles környékén”. Az álláskeresők gyakran definiálják hasonlóképpen a munkavégzés preferált helyét, amit nem lehet szimplán távolságátlagolással megoldani, mert sok specifikus körülmény közrejátszik (autópálya-kapcsolat, közlekedési lehetőségek). Az Admin Panelt a JobStep szakértői, a ‘job coach’ kollégák kezelik.

Módszerek, eszközök és technológiák:

Search-Api: Python, FastAPI, Celery, Selenium, Alembic, PostgreSQL, Docker, különböző Google API-k, AWS

Onboarding: TypeScript, React, NestJS, Prisma

Monitoring: Sentry, Metabase

Eredmények:

A JobStep egy ötletre alapul, amely szerint az álláskeresést automatikussá kellene tenni. Ez az ötlet mára egy teljesértékű, megvalósult termékké vált. Az álláskeresők örömmel vehetik tudomásul, hogy egyetlen kérdőív kitöltésével le is zárult számukra az álláskereséssel kapcsolatos feladatok sora, innentől kezdve csak kapcsolatban kell maradniuk a ‘job coach’-okkal. Nem kell órákon át keresgélniük megfelelő állások után kutatva, majd hosszadalmas jelentkezési folyamatokon átesniük. Mindez automatikussá vált, és ha szükséges, akkor rendelkezésre áll emberi segítség is.

A JobStep története itt nem ér véget, számos további szolgáltatáson dolgozunk folyamatosan. Kiváló példa ez egy átfogó és kiterjedt technikai és innovációs partnerségi kapcsolatra a Lexunit és egy amerikai startup között.

Érdekelné egy ilyen folyamat közelebbről is? Ismerje meg négyfázisú folyamatunkat alaposabban, és vegye fel velünk a kapcsolatot további részletekért itt!