A projekt:
Ügyfelünk, a BlueInk egy amerikai startup. Komplex digitális marketingkampányokhoz építenek kezelőfelületet, amellyel valósidőben lehet módosítani a paramétereken.
A cég számára kulcskérdés a folyamatos innováció, mert a verseny különösen éles ebben a szektorban. A cél az, hogy a BlueInk ügyfelei mindig a lehető legjobb közönséget érjék el a hirdetéseikkel.
A tevékenységük egyik központi eleme a licitálással működő piactér.
Ez a piactér valósidejű, exkluzív megtekintéseket generál az ügyfelek számára, olyan kritériumok alapján, amelyek az ő üzleti érdekeikre alapulnak. Az ügyfelek beállíthatnak szűrőket földrajzi elhelyezkedésre, demográfiai jellemzőkre, a megjelenés időpontjára és egyéb jellemzőkre, vagy teljesen a Blue Inkre is bízhatják az optimalizálást.
A Blue Ink szakadatlanul kutatja a további finomítás lehetőségeit, erősíti a hatékonyságot mély adatanalítikával és gépi tanulással.
Ez az együttműködés egy komplex innovációs partnerség. A Lexunit nem egyszerűen kapacitásokat nyújt, és nem előre definiált feladatokat hajt végre ebben a projektben. Ehelyett közösen, az ügyféllel együtt térképezzük fel, hogy milyen módon lehetne maximális értéket generálni a számukra. Azonosítjuk a projektlehetőségeket és közösen haladunk végig rajtuk.
Három fő területen segítettük a Blue Inket idáig. Az áttekinthetőség kedvéért külön blokkokra bontva mutatjuk be ezeket az alábbiakban.
Automatizált Jelentési Rendszer
A probléma:
A BlueInk a legkülönbözőbb formában kapja a visszajelzéseket az ügyfeleitől. Szükség volt egy rendszerre, ami ezeket a visszajelzéseket összegyűjti, struktúrálja és továbbítja a hirdetési helyeket árusító partnerek (vendorok) számára. Így a vendorok ez alapján tudják optimalizálni a saját leadgeneráló folyamataikat.
Ez egy alacsony hozzáadott értékű manuális munkafolyamat, ami heti rendszerességgel ismétlődött, tehát az automatizáció itt jelentős előrelépést biztosítana.
A megoldás:
Kiépítettünk egy szoftvert, ami a teljes folyamatot sikeresen automatizálta.
Az eredmények:
Az új szoftver fellendítette a BlueInk ügyfélkommunikációjának általános hatékonyságát.
Monitoring és értesítések
A probléma:
A Blue Ink egyik célja az volt, hogy növeljék a piactér történéseivel kapcsolatos információk mennyiségét, például:
- a leadek száma, amelyekre licit érkezett
- mely vendorok biztosítják a legerősebb leadeket
- az aukciók száma és átlagos értéke
- a sikeresen lezárt licitek száma
- a kampányok hatékonysága azok témája szerint (pl. egészségbiztosítás)
A megoldás:
Az általunk épített monitoring eszköz vizsgálja, hogyan változik a vendorok és vásárlók viselkedése és teljesítménye. Kalkulálja az eladások növekedési vagy csökkenési arányát az előző napi adatokhoz képest, illetve riportokat készít - az egész külsőre hasonlít egy részvénypiaci riporthoz.
Egy riasztási funkciót is beépítettünk: az ügyfél eldöntheti, hogy milyen eseményekről kér riasztást, ezeket az információkat gyorsan továbbítani tudja az ügyfelek számára.
Az eredmények:
Az új montoring eszköz segítségével egyszerre több kampányt lehet menedzselni. Az automatizálás és a riasztások jelentős munkaerőt szabadítottak fel. A Blue Ink szakértői így olyan feladatokra tudnak koncentrálni, amelyekben nagyobb üzleti értéket tudnak teremteni.
Szűrés és Optimálás
A probléma:
A piactér motorja külső szoftvert is használ, ez pedig nyilván korlátozza a kinyerhető adatok mennyiségét. Sok esetben csak aggregátumok érhetők el, ami lehetetlenné teszi bizonyos mélyebb analítika elvégzését.
A megoldás:
Mivel a mélyebb adatok elérhetetlenek, ezért megkerültük a problémát és beiktattunk egy közbülső szoftvert (middleware) a vendorok és a piactér közé.
A szoftverünknek kettős célja van:
Szűrés
A magasabb színvonalú leadeket könnyebb eladni. De a licitek száma időben korlátozott. Ezért hasznos kiszűrni a leggyengébbeket. Ezeket a paramétereket módosítani tudja az ügyfél.
Optimálás
A vendorok több hasonló piactérrel is kapcsolatban állhatnak, és a legmagasabb licitet elfogadva értékesítik a hirdetési helyeket. A Blue Ink célja, hogy ez a licit a lehető leggyakrabban a Blue Ink piacteréről érkezzen. Ezért hajlandók arra, hogy a fix jutalékot bizonyos esetben dinamikusan csökkentsék, ezzel élőben reagálni tudjanak a vendorok viselkedési mintáira.
De hogyan tudhatjuk, hogy mennyit érdemes állítani a jutalék arányán az adott licit esetében?
Erre csak statisztikai választ lehet adni: folyamatosan elemezzük, hogy a jutalék módosítása hogyan hat a vendorok viselkedésére, és ennek megfelelően dinamikusan állítunk rajta.
Eredmények:
A Blue Ink piactér 3-5 millió API-hívást bonyolított le naponta, a fenti fejlesztések végrehajtása közben is. A szoftvereink összességében:
- automatikusan azonosítják a minőségi leadeket
- kiszűrik a legalacsonyabb színvonalú leadeket
- biztosítják a valósidejű adatáramlást
- optimálják a licitálási folyamatban a jutalék szintjét, dinamikusan, a vendorok valósidejű viselkedésének elemzési adatai alapján
- testreszabhatóak
Ezek a fejlesztések jelentős mértékben segítik a Blue Inket az üzleti céljaik elérésében, növelik az eladások számát és a felhasználók aktivitását.