Esettanulmány: Valósidejű hirdetési piactér optimalizálása

A projekt:


Ügyfelünk, a BlueInk egy amerikai startup. Komplex digitális marketingkampányokhoz építenek kezelőfelületet, amellyel valósidőben lehet módosítani a paramétereken.

A cég számára kulcskérdés a folyamatos innováció, mert a verseny különösen éles ebben a szektorban. A cél az, hogy a BlueInk ügyfelei mindig a lehető legjobb közönséget érjék el a hirdetéseikkel.

A tevékenységük egyik központi eleme a licitálással működő piactér.

Ez a piactér valósidejű, exkluzív megtekintéseket generál az ügyfelek számára, olyan kritériumok alapján, amelyek az ő üzleti érdekeikre alapulnak. Az ügyfelek beállíthatnak szűrőket földrajzi elhelyezkedésre, demográfiai jellemzőkre, a megjelenés időpontjára és egyéb jellemzőkre, vagy teljesen a Blue Inkre is bízhatják az optimalizálást.

A Blue Ink szakadatlanul kutatja a további finomítás lehetőségeit, erősíti a hatékonyságot mély adatanalítikával és gépi tanulással.

Ez az együttműködés egy komplex innovációs partnerség. A Lexunit nem egyszerűen kapacitásokat nyújt, és nem előre definiált feladatokat hajt végre ebben a projektben. Ehelyett közösen, az ügyféllel együtt térképezzük fel, hogy milyen módon lehetne maximális értéket generálni a számukra. Azonosítjuk a projektlehetőségeket és közösen haladunk végig rajtuk.

Három fő területen segítettük a Blue Inket idáig. Az áttekinthetőség kedvéért külön blokkokra bontva mutatjuk be ezeket az alábbiakban.

Automatizált Jelentési Rendszer

A probléma:

A BlueInk a legkülönbözőbb formában kapja a visszajelzéseket az ügyfeleitől. Szükség volt egy rendszerre, ami ezeket a visszajelzéseket összegyűjti, struktúrálja és továbbítja a hirdetési helyeket árusító partnerek (vendorok) számára. Így a vendorok ez alapján tudják optimalizálni a saját leadgeneráló folyamataikat.

Ez egy alacsony hozzáadott értékű manuális munkafolyamat, ami heti rendszerességgel ismétlődött, tehát az automatizáció itt jelentős előrelépést biztosítana.

A megoldás:

Kiépítettünk egy szoftvert, ami a teljes folyamatot sikeresen automatizálta.

Az eredmények:

Az új szoftver fellendítette a BlueInk ügyfélkommunikációjának általános hatékonyságát.

Monitoring és értesítések

A probléma:

A Blue Ink egyik célja az volt, hogy növeljék a piactér történéseivel kapcsolatos információk mennyiségét, például:

  • a leadek száma, amelyekre licit érkezett
  • mely vendorok biztosítják a legerősebb leadeket
  • az aukciók száma és átlagos értéke
  • a sikeresen lezárt licitek száma
  • a kampányok hatékonysága azok témája szerint (pl. egészségbiztosítás)

A megoldás:

Az általunk épített monitoring eszköz vizsgálja, hogyan változik a vendorok és vásárlók viselkedése és teljesítménye. Kalkulálja az eladások növekedési vagy csökkenési arányát az előző napi adatokhoz képest, illetve riportokat készít - az egész külsőre hasonlít egy részvénypiaci riporthoz.

Egy riasztási funkciót is beépítettünk: az ügyfél eldöntheti, hogy milyen eseményekről kér riasztást, ezeket az információkat gyorsan továbbítani tudja az ügyfelek számára.

Az eredmények:

Az új montoring eszköz segítségével egyszerre több kampányt lehet menedzselni. Az automatizálás és a riasztások jelentős munkaerőt szabadítottak fel. A Blue Ink szakértői így olyan feladatokra tudnak koncentrálni, amelyekben nagyobb üzleti értéket tudnak teremteni.

Szűrés és Optimálás

A probléma:

A piactér motorja külső szoftvert is használ, ez pedig nyilván korlátozza a kinyerhető adatok mennyiségét. Sok esetben csak aggregátumok érhetők el, ami lehetetlenné teszi bizonyos mélyebb analítika elvégzését.

A megoldás:

Mivel a mélyebb adatok elérhetetlenek, ezért megkerültük a problémát és beiktattunk egy közbülső szoftvert (middleware) a vendorok és a piactér közé.

A szoftverünknek kettős célja van:

Szűrés

A magasabb színvonalú leadeket könnyebb eladni. De a licitek száma időben korlátozott. Ezért hasznos kiszűrni a leggyengébbeket. Ezeket a paramétereket módosítani tudja az ügyfél.

Optimálás

A vendorok több hasonló piactérrel is kapcsolatban állhatnak, és a legmagasabb licitet elfogadva értékesítik a hirdetési helyeket. A Blue Ink célja, hogy ez a licit a lehető leggyakrabban a Blue Ink piacteréről érkezzen. Ezért hajlandók arra, hogy a fix jutalékot bizonyos esetben dinamikusan csökkentsék, ezzel élőben reagálni tudjanak a vendorok viselkedési mintáira.

De hogyan tudhatjuk, hogy mennyit érdemes állítani a jutalék arányán az adott licit esetében?

Erre csak statisztikai választ lehet adni: folyamatosan elemezzük, hogy a jutalék módosítása hogyan hat a vendorok viselkedésére, és ennek megfelelően dinamikusan állítunk rajta.

Eredmények:

A Blue Ink piactér 3-5 millió API-hívást bonyolított le naponta, a fenti fejlesztések végrehajtása közben is. A szoftvereink összességében:

- automatikusan azonosítják a minőségi leadeket

- kiszűrik a legalacsonyabb színvonalú leadeket

- biztosítják a valósidejű adatáramlást

- optimálják a licitálási folyamatban a jutalék szintjét, dinamikusan, a vendorok valósidejű viselkedésének elemzési adatai alapján

- testreszabhatóak

Ezek a fejlesztések jelentős mértékben segítik a Blue Inket az üzleti céljaik elérésében, növelik az eladások számát és a felhasználók aktivitását.